Macii (buchet)

”Nu te grăbi, ceas rău al vieţii mele
întârzie un secol sau un an
să scutur iar mestecenii de stele
să mai adulmec macii unui lan”

(Rugaciune ,Corneliu Vadim Tudor)

 

Ma tot intreb cum as putea ”desena” pe verdele-mi ,maci…

Iata ca noi,oamenii ,percepem diferit . Orice imagine,orice cuvant ,se interpreteaza,se rasuceste ,se contorsioneaza.Nu gandim la fel.Ce mie imi pare logic, altora le suna aberant,si tot asa …

. …. a  depasit o alta masina care circula regulamentar…eu priveam lanul de maci din dreapta si am exclamat ”oh!”. Asta a fost tot.Mi-a urmarit privirea ,a vazut ce am vazut si eu si am calatorit       mai departe fara nici un cuvant ,fara nici un gest ,fara sa consideram ca s-a intamplat ceva .  Am intrebat apoi timid ”ea ,iubeste florile acestea ?”-”nu cred ca stie de existenta lor”   . Tineam dintii inclestati ,aveam sa ii spun atatea cuvinte …de 20 de ani nu  ii mai vorbisem . Il iubeam mai mult decat atunci …dar nu mai simteam asta .Simteam numai durerea .Durerea lui ,(de barbat singur   cu    copii  adolescenti ,fara slujba si fara prieteni ,inselat de ”ea”)…Clepsidra isi desira ultimele cristale ,le strecura spre vesnica lor amintire…Durerea mea ,consta in neputinta de a opri timpul si de a da drumul cuvintelor stranse in atat amar de ani ….

.. pe  banda de intoarcere ,paralela cu lanul ,masina circula cu mai mult de o suta …brusc a traversat linia de centru  , a schimbat directia de mers si a oprit in lan. Simteam ca ii tin inima in palma,nu puteam sa rostesc cuvinte si nici nu puteam sa il ating,asa ca l-am privit ! Am privit ochii aceia ingreuiati de verde ,am coborat apoi privirea si am atins macii …milioane de aripi de foc,leganate de dor …le-am legat intr-un buchet,pentru ca in urma mea ,si el ii atingea….

 

2013-06-16 12.23.59

(fotografia este facuta acolo si atunci si (doar ea )imi apartine)

 

 

19 thoughts on “Macii (buchet)

  1. Atât de fragili și atât de bine știu să tulbure inimile celor ce-i privesc…
    Ai transpus tare frumos emoția-n cuvânt! Pentru cele ce-am citit, îți mulțumesc.

    Like

  2. scrii foarte frumos! frumos, nu e potrivit spus, dar nu gasesc cuvântul… probabil ar fi fost mai mare bucuria daca Ea ar fi simtit si ceva din împlinirea de alta data, el de-asemeni. ce mi-a placut mai mult a fost siceritatea in reactie a femeii la atingerea lanului de maci.

    Like

  3. O fotografie aparte, dragă.. doar verde. Buchet ca o mătase sângerie în bătaia soarelui și a vântului. Iar cuvintele sună magic, duioșie împletită cu regret… Postare de mult suflet, mă bucur că am putut admira macii.. și dintr-un ultim început.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

