Vivian Lamarque

978x0[1]

 

POESIA ILLEGITTIMA
Quella sera che ho fatto l’amore
mentale con te,
non sono stata prudente
dopo un po’ mi si è gonfiata la mente
sappi che due notti fa,
con dolorose doglie
mi è nata una poesia illegittimamente;
porterà solo il mio nome,
ma ha la tua aria straniera ti somiglia
mentre non sospetti niente di niente,

sappi che ti è nata una figlia.

 

 

În acea seară în care am făcut dragoste

 imaginară cu tine,

 nu am fost prudentă

 și, după un timp, mi s-a umflat mintea;

 să știi că, în urmă cu două nopți,

 cu dureri chinuitoare,

 mi s-a născut o poezie nelegitimă;

va purta doar numele meu,

 dar seamănă cu tine, are aerul tău străin;

 în timp ce nu bănuiești nimic din nimic,

 să știi că ți s-a născut o fiică.

Vivian Lamarque,

Poezie nelegitimă

(Vivian Lamarque è nata a Tesero (Trento) il 19 aprile 1946.)

 

 

18 thoughts on “Vivian Lamarque

  1. Judecata legitimă

    În seara-n care tu credeai că mă iubești
    Imaginar
    Te violam în mintea mea
    Și nu-mi păsa.
    Mi-am slobozit în ea nenumărate vise,
    Cuvinte ce speram să moară în uitare.
    Dar mintea-ți imprundentă s-a umflat
    Născând o poezie ce al tău nume are
    De care însă n-am habar, căci m-am predat
    În urmă cu un vers pătat și fără de culoare
    Unui judecător ce m-a și condamnat
    Trezindu-mă din vis – oh, ce oroare!!!

    (Iulie 2016 March, Faun Black)
    p.s.
    Sper să sune la fel și în italiană de-i place care-cuiva să îmi traducă vorba

    Liked by 2 people

Leave a Reply

