Suflet

10553507_763086517067955_2612710937417984266_n1

Pictură de Iulia Șchiopu

Adesea realizez că sufletul mi-e împărțit.

O parte, cea mai mare parte, este acolo lângă ei , „tăcuții”.Acolo îmi sunt bucuriile, râsul sănătos, zăpezile cât gardul, toate învățăturile începătoare.Acolo îmi este inima, în câmpiile verzi și dealurile vălurite, hașurate în culori contrastante, în livezile pline de rod, în  zecile de salcâmi plini de floare grea…În orice vis, acolo sunt! Niciodată altundeva! Acolo, doar acolo sufletul meu se simte acasă. Acolo am învățat să privesc cerul și stelele nopții și Carul Mare, acolo am plantat primul pom , acolo am îngropat împreună cu prietenii mei o barză pe care noi o îngrijisem timp de șase luni …Doar acolo nările îmi fremătau când bujorii își desfăceau cu eleganță petalele. În ziua când înfloreau brândușele, și pământul mustea de apa zăpezilor ce se topeau, alergam cu toată puterea pe câmpurile acelea căutând alte și alte ”mărturii„ ale primăverii, cu părul desfăcut și pieptul plin de bucurie! În iernile grele, auzeam urletul lupilor și mă înfioram. Nu știam atunci că sunt exerciții de stăpânire de sine… poveștile la gura sobei , vieți de oameni , pe care o vreme le-am crezut imposibil de trăit, fragmente din viața în lagărele Rusiei- mi-au servit drept pilde ! Bunicii se întreceau în dovezi de dragoste. Părinții erau dragoste! Nu este de mirare de ce am considerat că toată omenirea le seamănă!

Cealalată parte o port la vedere!

7 thoughts on “Suflet

  1. nu stiu , inca, sa existe om care , macar un moment din viata lor, nu a afisat lumii o parte diferita de ființa lui intimă. Chiar si intr- un fapt mărunt, incercam sa ascundem dupa aparente amintiri plăcute, amintiri dureroase; o facem din dragoste, din obligatii si, de multe ori, ca sa ( ne ) protejam.
    Nu stiu dacă sa iau separat cele doua parti sau sa le iau, totusi, ca pe un intreg ; probabil ca data aceasta parte intimă, frumoasă, m- as comporta si mai diferit cu lumea… Nu stiu cum mai exact. Eu zic că interacționează, partea noastra interioară, amintirile de suflet ne modelează si in actiunile noastre de zi cu zi, macar in mica masura.
    Esti un om bun, in ciuda defectelor, ii datorez asta acelei parti din tine, numai de tine stiuta.
    Te îmbrățișez cu draga, chiar daca este virtual! Omul din mine spune asta!

    Liked by 1 person

  2. Scuza- mi greselile. Telefon nou, dictionar aiurit! Bine, si mana aiurita! 😉
    Am văzut prin oras afise cu personajul lui Iulia Schiop. Se pare ca este o prezenta artistica constanta in viata orasului. Scrie si frumos.

    Like

Leave a Reply

